Čimbenici koji utječu na operacije unutar vidnog polja udaljenog pilota;
Udaljenost prepreka i udaljenost između bespilotnog zrakoplova i prepreke;
Procjena brzine bespilotnog zrakoplova;
Procjena visine bespilotnog zrakoplova;
Svjesnost o situaciji;
Noćne operacije.
UDALJENI PILOT PRI IZVOĐENJU UAS OPERACIJA UNUTAR VIDNOG POLJA MORA VODITI RAČUNA O SLJEDEĆEM:
Smanjeni osjetilni znakovi nepostojanje osjetilnih znakova (vizualnih, slušnih, proprioceptivnih osjetila i osjetila njuha) u UAS operacijama mogu otežati pilotu održavanje svijesti o stanju zrakoplova i zbog položaja udaljenog pilota daleko od bespilotnog zrakoplova otežava samo ispravljanje grešaka.
Konstrukcija upravljačke stanice teži se da konstrukcija upravljačke stanice bude sukladna standardima ljudskih faktora za konstrukcije s težištem na zadatke udaljenog pilota i drugih koji izvode UAS operacije
Primopredaja upravljanje bespilotnim zrakoplovom može se prebacivati u letu između udaljenih pilota na istoj upravljačkoj stanici, između upravljačkih ploča na istoj upravljačkoj stanici ili između fizički odvojenih upravljačkih stanica. Primopredaje mogu predstavljati poseban rizik, povezan s greškama u načinu rada sustava i u prekidanju usklađivanja. Gdje bespilotni zrakoplov može dugo ostati u zraku i gdje se za vrijeme jednog leta mogu vršiti primopredaje između više udaljenih pilota, posljedično se sa svakom primopredajom povećava razina rizika
Osiguravanje izbjegavanja sudara i odvajanja u nedostatku pogleda iz bespilotnog zrakoplova, udaljeni pilot se mora osloniti na alternativne izvore informacija i zbog toga nije u stanju ispuniti uvjete s ATC vizualnim razdvajanjem na uobičajeni način.
Ljudski čimbenici kao posljedica rada veze Prijenos radio signala i povezana obrada mogu unijeti operativno značajna kašnjenja između ulaznih podataka udaljenog pilota, izvršenja bespilotnog zrakoplova i prikaza izvršenja udaljenom pilotu. Ta kašnjenja će biti posebno primijećena kad je veza uspostavljena geostacionarnim satelitom, a kašnjenja mogu biti kad je veza uspostavljena sustavom zemaljskog radija. Bespilotni zrakoplov mora imati mogućnost nastavka leta i kad se prekine veza.
Razmatranja prekida leta u hitnim slučajevima se može zahtijevati da udaljeni pilot sleti bespilotnim zrakoplovom izvan planirane lokacije slijetanja, ili da uništi bespilotni zrakoplov kontroliranim udarom, slijetanjem na vodu ili drugim načinom. Iako u bespilotnom zrakoplovu nema ljudi, udaljeni pilot je još uvijek odgovoran za zaštitu života i imovine na zemlji ili u drugom zrakoplovu. Rizik od slučajnog aktiviranja sustava za prekid leta se također mora uzeti u obzir
Upravljanje C2 vezom udaljeni pilot osim letenja bespilotnim zrakoplovom mora upravljati i pratiti C2 vezu. Ovo zahtijeva da udaljeni pilot bude svjestan trenutnog stanja upravljačke veze, primijeti moguće promjene u kakvoći veze kako se izvodi let i utvrdi i reagira na sve promjene koje se pojave.
Upravljanje radnim opterećenjem udaljenog pilota nastoji se izraditi takav bespilotni zrakoplov da udaljeni pilot koji mora letjeti u dužem vremenskom periodu bude pod manjim radnim opterećenjem, posebno kad je uloga udaljenog pilota izvoditi nadzorno upravljanje automatizacijom. Dodatno udaljeni pilot mora biti spreman i na mogućnost brzog povećanja radnog opterećenja.
Razmatranja održavanja osoblje za održavanje mora imati vještine i znanje kako bi mogli raditi sa složenim sustavom koji sadrži elemente koje inače ne održava osoblje za održavanje u konvencionalnom zrakoplovstvu. Otkrivanje problema i ispravljanje grešaka na bespilotnom zrakoplovu može se dogoditi i tijekom leta.
Prepreke na lokaciji udaljeni pilot mora prije operacije doći na lokaciju i evidentirati sve prepreke i procijeniti na kojoj visini i udaljenosti od njih mora letjeti kako ne bi došlo do neželjenih posljedica
Brzina bespilotnog zrakoplova udaljeni pilot će prilagoditi brzinu bespilotnog zrakoplova ovisno na kojem području se planiraju izvoditi UAS operacije, odnosno o samom stanju na lokaciji prije izvođenja operacije
Visina bespilotnog zrakoplova obzirom da se uvijek na ekranu može vidjeti visina leta, udaljeni pilot mora povremeno provjeravati na kojoj visini leti i prilagoditi visinu da uvijek leti niže od najviše dopuštene visine
Svjesnost o situaciji udaljeni pilot u svakom trenutku UAS operacije mora voditi računa o stanju u zračnom prostoru u kojem izvodi operacije i pratiti stanje u njemu
Noćne operacije udaljeni pilot prije izvođenja UAS operacija noću mora provjeriti stanje na planiranoj lokaciji, napraviti plan leta u kojem će biti navedene sve prepreke na lokaciji i osigurati da sva zahtijevana svjetla na bespilotnom zrakoplovu budu ispravna