Radni postupci

Prije leta

  • Procjena područja operacija i okolnog područja, uključujući teren i moguće prepreke i zapreke za održavanje bespilotnog zrakoplova u vidnom polju udaljenog pilota, moguće prelijetanje neuključenih osoba, moguće prelijetanje kritičnih infrastruktura;
  • Uvjeti okruženja i vremenski uvjeti (npr. čimbenici koji mogu utjecati na performanse bespilotnog zrakoplova, poput elektromagnetskog ometanja, vjetra, temperature i slično), metode prikupljanja meteoroloških prognoza;
  • Provjera stanja bespilotnog zrakoplova

PRIJE LETA PROVJERITE PODRUČJE NAMJERAVANIH OPERACIJA

U području namjeravanih operacija pokušajte uočiti:
  • teren
  • moguće prepreke
  • zapreke za održavanje bespilotnog zrakoplova u vidnom polju udaljenog pilota
  • moguće prelijetanje neuključenih osoba
  • moguće prelijetanje kritičnih infrastruktura
Planirajte let tako da:
  • ste u svakom trenutku u mogućnosti izbjeći teren i prepreke
  • u svakom trenutku imate zrakoplov u vidnom polju
  • ne prelijećete osobe neuključene u operacije ako to nije dozvoljeno u kategoriji operacija koju izvodite
  • omogućite sigurno nadvisivanje ili zaobilaženje kritičnih infrastruktura, poput zgrada, stupova, antena, dalekovoda i slično.

PRIJE LETA UOČITE UVJETE U OKRUŽENJU I VREMENSKE UVJETE U PODRUČJU NAMJERAVANIH OPERACIJA

U području namjeravanih operacija pokušajte uočiti ima li infrastrukturnih ili ostalih objekata koji bi mogli uzrokovati elektromagnetsko ometanje signala, poput dalekovoda, antena, odašiljača i slično.

Ukoliko uočite postojanje objekata koji bi mogli elektromagnetski ometati signal Vašeg zrakoplova, kao na primjer dalekovoda, antena, elektropostrojenja, trafostanica, antena, odašiljača i slično, ne započinjite operacije.

PRIJE LETA UOČITE UVJETE U OKRUŽENJU I VREMENSKE UVJETE U PODRUČJU NAMJERAVANIH OPERACIJA

U području namjeravanih operacija pokušajteuočiti kakvi meteorološki uvjeti vladaju.

Negativne, pa čak i niske pozitivne temperature <6°C, uz prisustvo vlage u zraku mogu uzrokovati stvaranje leda na površinama zrakoplova, zaleđivanje. Nakupljanje leda na površinama zrakoplova ga otežava i ometa jednakomjerno strujanje zraka oko površina zrakoplova. To značajno umanjuje njegove performanse, a ponekad i potpuno onemogućuje održavanje zrakoplova u letu.

Ne letite u uvjetima zaleđivanja.

PRIJE LETA UOČITE UVJETE U OKRUŽENJU I VREMENSKE UVJETE U PODRUČJU NAMJERAVANIH OPERACIJA

U području namjeravanih operacija pokušajte uočiti kakvi meteorološki uvjeti vladaju.

Jak vjetar može bitno otežati, a ponekad i potpuno onemogućiti upravljanje zrakoplovom.

Imajte na umu da zrakoplov koji leti u suprotnom smjeru od smjera vjetra, putuje sporije i troši puno više energije, pa odgovarajuće planirajte let. Čest je slučaj da zrakoplov u povratku ka mjestu slijetanja potroši bateriju ili gorivo prije dolaska na odredište, radi čeonog vjetra koji pilot nije uzeo u obzir pri planiranju leta.

PRIJE LETA UOČITE UVJETE U OKRUŽENJU I VREMENSKE UVJETE U PODRUČJU NAMJERAVANIH OPERACIJA

U području namjeravanih operacija pokušajte uočiti kakvi meteorološki uvjeti vladaju.

Obratite pažnju i na vidljivost. Magla Vam može bitno smanjiti mogućnost održavanja zrakoplova u vidnom polju, baš kao i korištenje kamere zrakoplova kao pomoći pri određivanju svog položaja.

Ne letite u uvjetima smanjene vidljivosti.

Ukoliko je neki od meteoroloških parametara izvan ograničenja koje je za Vaš zrakoplov dao proizvođač u uputama za upotrebu, ne započinjite operacije dok svi meteorološki parametri nisu unutar navedenih ograničenja.

PRIJE LETA PRIKUPITE METEOROLOŠKE INFORMACIJE ZA PODRUČJE NAMJERAVANIH OPERACIJA

Meteorološke informacije prikupite iz svih raspoloživih izvora.

Opće meteorološke informacije možete prikupiti iz medija, ali i neposrednim zapažanjem.

Ipak, preporučljivo se koristiti službenim izvorima zrakoplovnih meteoroloških podataka.

Više je raspoloživih specijaliziranih mrežnih stranica na kojima se mogu prikupiti meteorološki podaci, međutim na području Republike Hrvatske preporučljivo se koristiti službenim stranicama Državnog hidrometeorološkog zavoda https://meteo.hr/ i usluge meteorološkog informiranja Hrvatske kontrole zračne plovidbe https://met. crocontrol.hr/web/guest/opmet-croatia. Postoji i čitav niz aplikacija za pametne telefone koje služe za prikupljanje i tumačenje zrakoplovnih meteoroloških izvješća, poput AeroPlus, NOAA Aviation Live Sky Weather, Easy Aviation weather, My Altitude.

PRIJE LETA PROVJERITE STANJE VAŠEG SUSTAVA BESPILOTNOG ZRAKOPLOVA

Informacije o obveznim provjerama Vašeg sustava bespilotnog zrakoplova možete pronaći u uputama za upotrebu koje je izradio proizvođač sustava.

Striktno se držite uputa proizvođača prilikom provedbe prijeletnog pregleda, jer proizvođač najbolje poznaje Vaš sustav bespilotnog zrakoplova.

Neke od tipičnih prijeletnih provjera sustava bespilotnog zrakoplova su:
Dijelovi zrakoplova i upravljačaOriginalni i uispravnom stanju
Daljinski upravljač, baterijaU potpunosti napunjeni
Objektiv kamere (ako se koristi)Slobodan od prljavštine i stranih objekata
Micro SD kartica (ako se koristi)Umetnuta
Gimbal(ako se koristi)Slobodan za okretanje prije pokretanja
PropeleriPričvršćeni za motore i slobodno se okreću
MotoriPokreću i rade normalno
KompasKalibriran u skladu s uputama proizvođača
Software i firmware zrakoplova i daljinskog upravljačaAžurni
Senzori za izbjegavanje preprekaČisti