Opće znanje o bespilotnim zrakoplovima

Upoznavanje s korisničkim uputama proizvođača bespilotnog zrakoplova, s posebnim naglaskom na:

  • Upoznavanje s osnovnim dijelovima bespilotnog zrakoplova;
  • Ograničenja (npr. masa, brzina, okruženje, trajanje baterije...);
  • Kontrola bespilotnog zrakoplova tijekom svih faza leta (npr. polijetanje, lebdenje u zraku ako je primjenjivo, izvedba osnovnih letnih manevara i slijetanje);
  • Funkcije koje utječu na sigurnost leta;
  • Utvrđivanje postupaka u slučaju gubitka veze s bespilotnim zrakoplovom;
  • Podešavanje najveće dozvoljene visine leta;
  • Postupci učitavanja podataka o geografskim područjima u sustav geo svjesnosti bespilotnog zrakoplova;
  • Postupci učitavanja registracijskog broja operatora u sustav direktne identifikacije na daljinu;
  • Razmatranje sigurnosti:
    • Upute za osiguravanje tereta;
    • Mjere zaštite od povreda od rotora i oštrih rubova;
    • Sigurno rukovanje baterijama.
  • Upute za održavanje.

UDALJENI PILOT SE PRIJE IZVOĐENJA UAS OPERACIJA MORA UPOZNATI S UPUTAMA PROIZVOĐAČA BESPILOTNOG ZRAKOPLOVA I POSEBNO:

  • s osnovnim dijelovima bespilotnog zrakoplova koje čine:
    • kontroler leta, regulator brzine, GPS, motori, propeleri, antene, okvir, kompas, baterija, kamera, gimbal, svjetla, upravljačka stanica

  • s ograničenjima bespilotnog zrakoplova vezanih uz masu, brzinu, okruženje, trajanje baterije i drugo, i pri tome paziti:
    • da se bespilotni zrakoplov ne koristi u nepovoljnim vremenskim uvjetima kad je brzina vjetra veća od 10 m/s, kad pada snijeg ili kiša, kad je magla
    • da se leti na otvorenim područjima, jer metalne konstrukcije i velike građevine mogu utjecati na točnost kompasa i GPS sustava
    • da se izbjegavaju prepreke, mnoštva ljudi, dalekovodi, drveće i vodene površine
    • da se izbjegava letenje u blizini baznih stanica i tornja za prijenos radio signala zbog visoke razine elektromagnetizma
    • da se leti na manjim nadmorskim visinama, jer na većim visinama dolazi do utjecaja na performanse baterija i bespilotnog zrakoplova
  • kako kontrolirati bespilotni zrakoplov tijekom svih faza leta što uključuje slijedeće:
    • osiguravanje mjesta polijetanja i slijetanja
    • tehničku provjeru sustava prije polijetanja
    • motrenje mjesta polijetanja
    • motrenje zračnog prostora u kojem se odvijaju operacije
    • praćenje parametara leta (baterija, signal, GPS)
    • podešavanje snage za polijetanje i slijetanje
    • upotreba letnih komandi pri slijetanju
    • slijetanje na prije osiguranu lokaciju za to

  • kako sigurno izvoditi operacije bespilotnim zrakoplovom na način da:
    • udaljeni pilot mora imati dovoljno letačkog iskustva
    • uvijek letjeti na lokacijama bez zgrada i drugih prepreka
    • ne letjeti iznad mnoštva ljudi
    • izbjegavati letenja na visinama iznad 120 m
    • obratiti pozornost kad se leti na visinama iznad 6000 m iznad razine mora
    • letjeti u umjerenim vremenskim uvjetima na temperaturi između 0˚ i 40˚ C
    • ne letjeti bespilotnim zrakoplovom ako je brzina vjetra veća od 10 m/s

  • kako postupiti u slučaju gubitka veze s bespilotnim zrakoplovom potrebno je:
    • pokušati uspostaviti vezu pomicanjem upravljačke stanice prema bespilotnom zrakoplovu
    • pomicanjem s mjesta upravljanja
    • usmjeriti antene na upravljačkoj stanici prema bespilotnom zrakoplovu
    • držati sve elektroničke uređaje što dalje od upravljačke stanice bespilotnog zrakoplova
    • osigurati da nema prepreka između bespilotnog zrakoplova i upravljačke stanice
    • prekinuti operaciju

  • kako podesiti najveću dopuštenu visinu leta:
    • prvo se ide na glavne postavke kontrolera na način da se na glavnom zaslonu dodirne ikona Flight Mode-a)
    • zatim se pomakne prema dolje kako bi se podesila Najveća visina leta od 120 m
  • kako učitati podatke o geografskim područjima u sustav geo svjesnosti:
    • udaljeni pilot prije prvog dnevnog leta učita i ažurira informacije o ograničenjima zračnog prostora u odnosu na položaj bespilotnog zrakoplova i o nadmorskoj visini uvjetovanoj geografskim područjem i pritom osigurava da se integritet i valjanost tih podataka ne naruše tijekom njihova učitavanja ili ažuriranja
  • kako učitati registracijski broj operatora u sustav izravne identifikacije na daljinu:
    • svi operatori moraju upisati svoj registracijski broj u sve bespilotne zrakoplove kojima izvode operacije

  • razmotriti pitanje sigurnosti izvođenja operacija s naglaskom na osiguravanje tereta, izbjegavanje povreda od rotora i oštrih rubova i kako sigurno rukovati s baterijama:
    • Korisni teret znači instrument, mehanizam, oprema, dio, uređaj, pribor ili dodatna oprema, uključujući komunikacijsku opremu, koji je ugrađen u zrakoplov ili povezan s njim, ne upotrebljava se niti namjerava koristiti za upravljanje zrakoplovom ni nadzor nad njime tijekom leta te nije dio konstrukcije zrakoplova, motora ni propelera;
    • Prije svakog leta udaljeni pilot mora provjeriti da li je teret:
    • postavljen na način da je bespilotni zrakoplov u ravnotežnom stanju
    • pravilno ugrađen na bespilotni zrakoplov - osiguran da ne može ispasti tijekom leta
    • masom u propisanim granicama proizvođača
    • uvijek osigurati da su svi na dovoljnoj udaljenosti od rotirajućih propelera
    • nikada se ne smije ići rukama blizu rotirajućih propelera
    • ugraditi zaštite propelera - da baterije nikada ne dođu u kontakt s tekućinama
    • da upotrebljava samo originalne baterije
    • da ne upotrebljava ili puni oštećene baterije
    • da ne instalira ili uklanja baterije s bespilotnog zrakoplova kad je uključen
    • da se baterije skladište na propisani način

  • s uputama o održavanju bespilotnog zrakoplova koje uključuju sljedeće:
    • očistiti okvir od prašine i blata
    • provjeriti da li ima pukotina na okviru
    • provjeriti da li su svi vijci pričvršćeni
    • provjeriti da li su oštećeni propeleri
    • provjeriti da li se propeleri nesmetano okreću
    • provjeriti da li su motori čisti
    • provjeriti stanje žica i ožičenja
    • provjeriti da li je čista kamera
    • provjeriti stanje postolja
    • provjeriti stanje antena
    • provjeriti stanje upravljačke stanice (antene, okvir, odašiljač/prijemnik, držač telefona)
    • provjeriti punjač baterije
    • provjeriti stanje baterije
    • napuniti sve baterije
    • ažurirati podatke software-a na bespilotnom zrakoplovu i upravljačkoj stanici
    • voditi zapise o održavanju sustava bespilotnog zrakoplova