Upoznavanje s korisničkim uputama proizvođača bespilotnog zrakoplova, s posebnim naglaskom na:
Upoznavanje s osnovnim dijelovima bespilotnog zrakoplova;
Ograničenja (npr. masa, brzina, okruženje, trajanje baterije...);
Kontrola bespilotnog zrakoplova tijekom svih faza leta (npr. polijetanje, lebdenje u zraku ako je primjenjivo, izvedba osnovnih letnih manevara i slijetanje);
Funkcije koje utječu na sigurnost leta;
Utvrđivanje postupaka u slučaju gubitka veze s bespilotnim zrakoplovom;
Podešavanje najveće dozvoljene visine leta;
Postupci učitavanja podataka o geografskim područjima u sustav geo svjesnosti bespilotnog zrakoplova;
Postupci učitavanja registracijskog broja operatora u sustav direktne identifikacije na daljinu;
Razmatranje sigurnosti:
Upute za osiguravanje tereta;
Mjere zaštite od povreda od rotora i oštrih rubova;
Sigurno rukovanje baterijama.
Upute za održavanje.
UDALJENI PILOT SE PRIJE IZVOĐENJA UAS OPERACIJA MORA UPOZNATI S UPUTAMA PROIZVOĐAČA BESPILOTNOG ZRAKOPLOVA I POSEBNO:
s osnovnim dijelovima bespilotnog zrakoplova koje čine:
kontroler leta, regulator brzine, GPS, motori, propeleri, antene, okvir, kompas, baterija, kamera, gimbal, svjetla, upravljačka stanica
s ograničenjima bespilotnog zrakoplova vezanih uz masu, brzinu, okruženje, trajanje baterije i drugo, i pri tome paziti:
da se bespilotni zrakoplov ne koristi u nepovoljnim vremenskim uvjetima kad je brzina vjetra veća od 10 m/s, kad pada snijeg ili kiša, kad je magla
da se leti na otvorenim područjima, jer metalne konstrukcije i velike građevine mogu utjecati na točnost kompasa i GPS sustava
da se izbjegavaju prepreke, mnoštva ljudi, dalekovodi, drveće i vodene površine
da se izbjegava letenje u blizini baznih stanica i tornja za prijenos radio signala zbog visoke razine elektromagnetizma
da se leti na manjim nadmorskim visinama, jer na većim visinama dolazi do utjecaja na performanse baterija i bespilotnog zrakoplova
kako kontrolirati bespilotni zrakoplov tijekom svih faza leta što uključuje slijedeće:
osiguravanje mjesta polijetanja i slijetanja
tehničku provjeru sustava prije polijetanja
motrenje mjesta polijetanja
motrenje zračnog prostora u kojem se odvijaju operacije
praćenje parametara leta (baterija, signal, GPS)
podešavanje snage za polijetanje i slijetanje
upotreba letnih komandi pri slijetanju
slijetanje na prije osiguranu lokaciju za to
kako sigurno izvoditi operacije bespilotnim zrakoplovom na način da:
udaljeni pilot mora imati dovoljno letačkog iskustva
uvijek letjeti na lokacijama bez zgrada i drugih prepreka
ne letjeti iznad mnoštva ljudi
izbjegavati letenja na visinama iznad 120 m
obratiti pozornost kad se leti na visinama iznad 6000 m iznad razine mora
letjeti u umjerenim vremenskim uvjetima na temperaturi između 0˚ i 40˚ C
ne letjeti bespilotnim zrakoplovom ako je brzina vjetra veća od 10 m/s
kako postupiti u slučaju gubitka veze s bespilotnim zrakoplovom potrebno je:
pokušati uspostaviti vezu pomicanjem upravljačke stanice prema bespilotnom zrakoplovu
pomicanjem s mjesta upravljanja
usmjeriti antene na upravljačkoj stanici prema bespilotnom zrakoplovu
držati sve elektroničke uređaje što dalje od upravljačke stanice bespilotnog zrakoplova
osigurati da nema prepreka između bespilotnog zrakoplova i upravljačke stanice
prekinuti operaciju
kako podesiti najveću dopuštenu visinu leta:
prvo se ide na glavne postavke kontrolera na način da se na glavnom zaslonu dodirne ikona Flight Mode-a)
zatim se pomakne prema dolje kako bi se podesila Najveća visina leta od 120 m
kako učitati podatke o geografskim područjima u sustav geo svjesnosti:
udaljeni pilot prije prvog dnevnog leta učita i ažurira informacije o ograničenjima zračnog prostora u odnosu na položaj bespilotnog zrakoplova i o nadmorskoj visini uvjetovanoj geografskim područjem i pritom osigurava da se integritet i valjanost tih podataka ne naruše tijekom njihova učitavanja ili ažuriranja
kako učitati registracijski broj operatora u sustav izravne identifikacije na daljinu:
svi operatori moraju upisati svoj registracijski broj u sve bespilotne zrakoplove kojima izvode operacije
razmotriti pitanje sigurnosti izvođenja operacija s naglaskom na osiguravanje tereta, izbjegavanje povreda od rotora i oštrih rubova i kako sigurno rukovati s baterijama:
Korisni teret znači instrument, mehanizam, oprema, dio, uređaj, pribor ili dodatna oprema, uključujući komunikacijsku opremu, koji je ugrađen u zrakoplov ili povezan s njim, ne upotrebljava se niti namjerava koristiti za upravljanje zrakoplovom ni nadzor nad njime tijekom leta te nije dio konstrukcije zrakoplova, motora ni propelera;
Prije svakog leta udaljeni pilot mora provjeriti da li je teret:
postavljen na način da je bespilotni zrakoplov u ravnotežnom stanju
pravilno ugrađen na bespilotni zrakoplov - osiguran da ne može ispasti tijekom leta
masom u propisanim granicama proizvođača
uvijek osigurati da su svi na dovoljnoj udaljenosti od rotirajućih propelera
nikada se ne smije ići rukama blizu rotirajućih propelera
ugraditi zaštite propelera - da baterije nikada ne dođu u kontakt s tekućinama
da upotrebljava samo originalne baterije
da ne upotrebljava ili puni oštećene baterije
da ne instalira ili uklanja baterije s bespilotnog zrakoplova kad je uključen
da se baterije skladište na propisani način
s uputama o održavanju bespilotnog zrakoplova koje uključuju sljedeće:
očistiti okvir od prašine i blata
provjeriti da li ima pukotina na okviru
provjeriti da li su svi vijci pričvršćeni
provjeriti da li su oštećeni propeleri
provjeriti da li se propeleri nesmetano okreću
provjeriti da li su motori čisti
provjeriti stanje žica i ožičenja
provjeriti da li je čista kamera
provjeriti stanje postolja
provjeriti stanje antena
provjeriti stanje upravljačke stanice (antene, okvir, odašiljač/prijemnik, držač telefona)
provjeriti punjač baterije
provjeriti stanje baterije
napuniti sve baterije
ažurirati podatke software-a na bespilotnom zrakoplovu i upravljačkoj stanici
voditi zapise o održavanju sustava bespilotnog zrakoplova