RAZNI SU ČIMBENICI KOJI UTJEČU NA PERFORMANSE ZRAKOPLOVA
Najčešće, masa zrakoplova je jedini čimbenik na koji možemo utjecati. Najveći broj ostalih čimbenika potječe iz okruženja i udaljeni pilot ne može na njih utjecati (vjetar, temperatura, gustoća zraka…). Stoga je izuzetno važno da udaljeni pilot dobro razumije utjecaj tih čimbenika na performanse njegovog ili njenog zrakoplova.TEMPERATURA
Temperatura utječe na gustoću zraka. S povećanjem temperature, gustoća zraka se smanjuje.Sa smanjenjem gustoće zraka, smanjuje se i raspoloživa snaga motora.
Uz pretpostavku nepromijenjene potrebne snage, višak snage koji može razviti motor pri visokoj vanjskoj temperaturi je manji, pa su i performanse zrakoplova manje. Zrakoplov će teže i sporije reagirati na komande udaljenog pilota.
Vrijedi i obratno, pri nižim vanjskim temperaturama performanse zrakoplova su bolje. Ipak, ne zaboravite da niske temperature loše utječu na performanse baterija!
Pri niskim temperaturama (<6°C) i uz prisutnost vlage u zraku, moguće je i zaleđivanje.
Ukoliko se led nakupi na kontrolnim površinama zrakoplova, krilima, propelerima, može doći do odvajanja struje zraka od tih površina i posljedično sloma uzgona, što može završiti padom zrakoplova.
Ukoliko se led nakupi na površinama koje nisu nužne za upravljanje zrakoplovom, masa zrakoplova se povećava što dovodi do problema u upravljanju zrakoplovom i u krajnjem slučaju pada zrakoplova.
Provjerite i poštujte ograničenja za operativni raspon temperature koja je za Vaš zrakoplov propisao proizvođač u priručniku za upotrebu zrakoplova ili jednakovrijednom dokumentu! Ne letite u uvjetima zaleđivanja!
NADMORSKA VISINA
Nadmorska visina također utječe na gustoću zraka.S povećanjem nadmorske visine, gustoća zraka se smanjuje.
Sa smanjenjem gustoće zraka, smanjuje se i raspoloživa snaga motora.
Uz pretpostavku nepromijenjene potrebne snage, višak snage koji može razviti motor na većoj nadmorskoj visini je manji, pa su i performanse zrakoplova manje.
Zrakoplov će teže i sporije reagirati na komande udaljenog pilota.
VJETAR
Brzina i smjer vjetra imaju veliki utjecaj na let zrakoplova.Zrakoplovima s čvrstim krilima čeoni vjetar povećava performanse u polijetanju i penjanju, a i omogućava im brže zaustavljanje prilikom slijetanja. Leđni vjetar radi upravo suprotno.
Stoga je takvim zrakoplovima uvijek nužno polijetati i slijetati u smjeru iz kojeg vjetar puše „u vjetar“.
Provjerite brzinu i smjer vjetra na lokaciji izvođenja operacija prije odluke o polijetanju i nastavku leta!Prejak vjetar može predstavljati problem u održavanju kontrole nad zrakoplovom, kako onim s čvrstim krilima, tako i multirotorima.
Provjerite i poštujte ograničenja za brzinu vjetra koja je za Vaš zrakoplov propisao proizvođač u priručniku za upotrebu zrakoplova ili jednakovrijednom dokumentu!
MASA ZRAKOPLOVA
Masa zrakoplova bitno utječe na njegove performanse.Lakši zrakoplov će bolje i brže reagirati na komande udaljenog pilota, dok će s težim zrakoplovom biti upravo suprotno.
Preopterećenje zrakoplova može uzrokovati neupravljivost i rušenje zrakoplova.
Provjerite i poštujte ograničenja najvećih dozvoljenih masa koja je za Vaš zrakoplov propisao proizvođač u priručniku za upotrebu zrakoplova ili jednakovrijednom dokumentu!