BUDITE SIGURNI DA ZNATE ŠTO VAŠ SUSTAV BESPILOTNOG ZRAKOPLOVA MOŽE, A ŠTO NE MOŽE.
Pročitajte upute za upotrebu prije nego se odlučite na letenje.Ključne informacije su:
- koliko daleko Vaš bespilotni zrakoplov može letjeti
- koliko dugo Vaš bespilotni zrakoplov može letjeti prije nego potroši bateriju ili gorivo
- ima li Vaš sustav bespilotnog zrakoplova funkciju „povratak kući“ (return to home), što znači da se može vratiti do udaljenog pilota ukoliko dođe do problema.
U kontekstu definicije privatno izgrađenog UAS-a, izrazi 'sastavljen' ili 'proizveden' od strane operatora odnose se na jednu od sljedećih radnji:
- potpunu proizvodnju UAS-a, ili barem veći dio
- sklapanje UAS-a od dijelova ili pod sklopova koji se prodaju zasebno
- modifikacija UAS-a klase C4 (zrakoplovnog modela).
Promjena jedne ili nekoliko komponenti UAS-a s oznakom za identifikaciju klase (osim C4 UAS-a) ne kvalificira ga kao privatno izrađen UAS, osim ako je promjena opisana u uputama proizvođača.
Kada je to zabranjeno od strane proizvođača ili postavljanje tereta nije u skladu sa karakteristikama navedenim u uputama proizvođača, oznaka za identifikaciju klase mora se ukloniti s UAS-a.
UAS sastavljen od elemenata koji su priloženi u "kompletu spremnom za sastavljanje" također se ne smatra privatno izgrađenim.
BUDITE SIGURNI DA JE VAŠ SUSTAV BESPILOTNOG ZRAKOPLOVA ISPRAVAN ZA LET
Provjerite količinu goriva ili razinu napunjenosti baterije.Posebno obratite pažnju da je količina goriva ili razina napunjenosti baterije dovoljna za cjelokupni planirani let. To uključuje i dodatno gorivo ili električnu energiju koju možete trebati u slučaju nepredviđene situacije ili loših meteoroloških uvjeta za letenje, kao na primjer pojačani vjetar.
Ne zaboravite provjeriti razinu napunjenosti baterije daljinskog upravljača.
Provjerite da li je računalni program sustava ažuran.
- bespilotni zrakoplov nema vidljivih oštećenja,
- su rotirajući dijelovi slobodni u okretanju,
- su svi električni i radio vodovi pouzdano spojeni,
- su teret i antene pouzdano učvršćeni.
NE LETITE U METEOROLOŠKIM UVJETIMA KOJI MOGU LOŠE UTJECATI NA LET
Neke od meteoroloških pojava koje mogu loše utjecati na let Vašeg bespilotnog zrakoplova su:- vjetar može otpuhati Vaš bespilotni zrakoplov sa željene putanje ili otežati upravljanje njime,
- vjetar pri tlu je često vrlo različit po smjeru i jačini od vjetra na visini,
- kiša, snijeg i niske temperature mogu onemogućiti bespilotni zrakoplov ili neke njegove dijelove za rad,
- magla, baš kao i direktno sunčevo svjetlo, može onemogućiti održavanje vizualnog kontakta s Vašim bespilotnim zrakoplovom i ostalim korisnicima zračnog prostora u području u kojem izvodite operacije.
Niske temperature mogu vrlo loše utjecati na kapacitet baterija i mogu bitno skratiti raspoloživo vrijeme leta.
BUDITE SIGURNI DA STE U DOBROM PSIHOFIZIČKOM STANJU ZA LETENJE
Ne pijte alkohol prije, niti tijekom leta.Alkohol će značajno narušiti Vašu sposobnost prosuđivanja i vještinu pilotiranja.
Ne letite pod utjecajem droga ili lijekova.
Provjerite s Vašim liječnikom ili ljekarnikom da li uzimate lijekove koju mogu utjecati na Vašu sposobnost upravljanja bespilotnim zrakoplovom na siguran način. Ne letite ako je njihovo mišljenje da bi Vaša sposobnost mogla biti narušena.
Ne letite ako ste umorni ili se ne osjećate dobro. Vaše prosuđivanje i sposobnost mogu biti narušeni ako ste umorni ili se ne osjećate dobro.
Hladnoća i padaline mogu utjecati na Vašu sposobnost da upravljate sustavom bespilotnog zrakoplova na siguran način.
Direktna sunčeva svjetlost može loše utjecati na Vašu sposobnost fokusiranja na letenje.
PODUZMITE BRZU I SIGURNU AKCIJU AKO SE SITUACIJA U ZRAKU ILI NA ZEMLJI PROMIJENI
Uvijek budite spremni sletjeti bespilotni zrakoplov i čekati dok se uvjeti za sigurno letenje ponovo steknu. Na primjer ako:- se u području operacija pojavi grupa ljudi ili životinja,
- ste ometani prilikom izvođenja operacija,
- se ne osjećate dobro,
- se meteorološki uvjeti pogoršaju tako da mogu loše utjecati na sigurnost leta,
- primijetite da se zrakoplov čudno ponaša ili imate poteškoća u upravljanju,
- se u području operacija počnu odvijati aktivnosti hitne intervencije poput gašenja požara, potrage i spašavanja i slično…