ŠTO SVE MORA ZNATI UDALJENI PILOT PRI IZVOĐENJU OPERACIJA BESPILOTNIM ZRAKOPLOVOM
Udaljeni pilot se prije operacija mora upoznati s pravilima Europske Unije i nacionalnim pravilima, a posebno u pogledu sigurnosti, privatnosti, zaštite podataka, odgovornosti, polica osiguranja i zaštite okoliša.Područja iznad koji se ne smije letjeti:
- bolnice,
- mnoštva ljudi,
- zatvori,
- industrijska postrojenja,
- objekti najviših javnih tijela i više razine vlasti,
- zaštićena prirodna područja,
- određeni dijelovi prometneinfrastrukture.
OPERATOR BESPILOTNOG ZRAKOPLOVA MORA IZRADITI SLJEDEĆE MJERE OPREZA ZA OPERACIJE BESPILOTNIH ZRAKOPLOVA
- uspostaviti radne postupke prilagođene vrsti operacije i pripadajućem riziku
osigurati da se u svim operacijama učinkovito koristi radiofrekvencijski spektar i da se pritom izbjegavaju štetne smetnje
- osigurati da su udaljeni piloti i drugo osoblje zaduženo za zadaće povezane s operacijom upoznati s korisničkim priručnikom proizvođača UAS-a
- osigurati da je udaljeni pilot odgovarajuće osposobljen za svoje zadaće u potkategoriji planiranih UAS operacija, da je u potpunosti upoznat s postupcima UAS operatora i da prije operacije ima odgovarajuće informacije o eventualnim zemljopisnim područjima koje je objavila država članica
- prema potrebi ažurirati informacije u geoinformacijskom sustavu u skladu s planiranim mjestom izvođenja operacije
- uključene osobe koje su prisutne u području operacije moraju biti obaviještene o rizicima i moraju izrijekom pristati prisustvovati
OPASNA ROBA
znači predmet ili tvari koji, u slučaju nezgode ili nesreće, mogu predstavljati opasnost za zdravlje, sigurnost, imovinu ili okoliš, a koji se bespilotnim zrakoplovom prevoze kao korisni teret, uključujući posebno:- EKSPLOZIVE
(opasnost od detonacije u masi pri čemu eksplozija zahvaća cijeli teret gotovo istodobno, manja ili veća opasnost od eksplozije i progresivnog izgaranja, ali ne i detonacije u masi, velika opasnost od požara i, u manjoj mjeri, progresivnog izgaranja, ali ne i detonacije u masi, neosjetljivi eksplozivi itd.);
- PLINOVE
(zapaljivi plinovi, nezapaljivi plinovi, otrovni plinovi, kisik, opasnost od udisanja);
- ZAPALJIVE TEKUĆINE
(zapaljive tekućine, goriva, loživo ulje, benzin);
- ZAPALJIVE KRUTE TVARI
(zapaljive krute tvari, samozapaljive krute tvari, tvari koje su opasne ako su natopljene);
- OKSIDANSE I ORGANSKE PEROKSIDE;
- TOKSIČNE I INFEKTIVNE TVARI
(otrov, biološki opasne tvari);
- RADIOAKTIVNE TVARI;
- KOROZIVNE TVARI.
Predmeti i tvari koji bi inače bili klasificirani kao opasna roba (npr. gorivo, baterije i druga roba koja se koristi tijekom leta za opskrbu energijom bespilotnog zrakoplova), ali koji se moraju nalaziti u zrakoplovu za njegov pogon, ili za rad njegove specijalizirane opreme tijekom prijevoza, ili koje su potrebne u skladu s odgovarajućim operativnim zahtjevima, ne smatraju se prijevozom opasne robe, a njihovu sigurnost treba provjeriti tijekom provjere dizajna UAS-a.
U otvorenoj kategoriji se bespilotnim zrakoplovom ne smije prevoziti opasna roba.